fredag 13 november 2009

Sjuktid = datortid. Lövsäter ska säljas

Har nu varit utan snickare två veckor och dessutom lite småkrasslig så jag har inte orkat mig upp till bygget efter jobbet, enligt förra veckans besked från snickarna dyker de upp på måndag igen och sen kommer Telge miljöisolering och blåser väggarna fulla med tidningspapper på torsdag. Innan dess ska jag ha dragit färdigt all el i ytterväggarna och helst även klätt in div. ventilationsrör med innerväggar så att jag får isolering runt dem med. Vi ska nu isolera i bjälklagen och kommer troligtvis lämna yttertaket (och därmad övervåningen) oisolerad tills vidare, mellanbjälklaget (mellan plan 1 och 2) kan inte isoleras förens jag fått dit alla typ 50 st spottarna och de är inte ens beställda... Eftersom ytterväggarna är dryga 30 cm tjocka har jag dock arbete fram till nästa helg åt isoleringsgubbarna, får se om jag får dit några spottar då.

Har utnyttjat den uppkomna ställtiden till att undersöka priser på värmesystem mm och kommit fram till att huset kommer att kosta minst 500' till fram till inflyttningsbart, då är vi uppe i lån på dryga miljonen vilket känns som att det räcker men sen har vi övervåning, garage, altan och växthus kvar, ackackack...

Å andra sidan bestämdes i går att lövsäter ska säljas i maj så lite hopp finns det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar