fredag 20 november 2009

Köksspis kom, hantverkarna försvunna

Isoleringskillarna kom inte i torsdags... de hade inte fått matarial och ska komma på måndag i stället. Däremot fick vi en köksspis som nu står på parkeringen, släpet är fullt med skivor till att klä innerväggarna med så den får nog stå till på måndag...

Har fått reda på att rökröret är felmonterat så det måste jag hacka loss och montera rätt.

Med tanke på hur strulit det är att ta in hantverkare är jag grymt nöjd med att jag gör det mesta själv, Schneiders är nog de enda som rättat till mer av mina fel än vad jag rättat deras.

T.ex:
Grävare -försvann, jag fick gräva färdigt.
Frontlastare -körde sönder grannens väg så att jag fick reparera i flera timmar, samt beställa grus samt fick krav från fartdåre som kört sönder sin bil..
Plåtslagare -gjorde i stort ett bra jobb men regnskyddet för skorstenen blåste sönder så det måste jag laga.
Murare -sa att han kunde montera rökrör men gjorde fel så att skorstenen skulle spricka om jag inte gör om det.

Tänk om vi tagit in hantverkare för allt, vad mycket vi skulle ha att göra :-)


/Tobben

1 kommentar:

  1. Det är därför jag gör allt själv.... Blir det fel så finns det ingen att skylla på..

    SvaraRadera