söndag 31 januari 2010

Acctank på plats, Anna spikar pärlspont

Anna har målat färdigt all pärlspont vi hade hemma och börjat sätta upp den i köket (Anna tycker det är jättekul att spika spikpistol, fortsätter vid skafferiet där Tobias slutade) Jag och Rörmokarn har hissat ner acctanken genom trapphålet och fått den på plats (fotade med Annas mobil, ska se om jag kan få hit bilden). Rörmokarn (vän som vill vara anonym) sa om den ambivalenta shunten (som han kallar den, bivalent i detta fall = tre inlopp och ett utlopp) att "får jag dit den där åt rätt håll blir det whisky i kväll!".
Lapparna på acctanksbilden är för att han ska veta vad som ska anslutas var, han är alltså inte helt insatt i vad han håller på med men å andra sidan mycket schysst och om jag väl säger var rören ska sitta så får han dit dem (shunten är på plats, bild kommer). Ingen annan rörmokare hade varit med på att medelst rep över plankbit hissa ner acctanken i källaren eller att jag modifierar rördragningen eftersom så jag är helt nöjd med situationen bara jag slipper betala för "funderingstid" vilket är överenskommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar